Daniela Baráčková: Na ulici 74
21. 9. – 8. 10. 2010
vernisáž 21. 9. od 18 hod.

 

Ulice Na ulici 74. Jsem v ní žila. Rodný dům. Potom. Rodinná situace. Pak. Komunikace, afázie čárka manipulace. Mně se líbí globální afázie. Hlavně ale taky kontramanipulace. Příběh, forma. Forma následuje příběh. Jak se konkrétní příběh odráží v té mé formě. Dál. Pozůstalost. Výčet. Věcný výčet pozůstalosti z domu Na ulici 74, do kterého se nevrátím. Vlastně věcná pozůstalostz věci. Většinou to máš po někom, já to mám z věci. Trochu psychologie, vyrovnání se s tím. Potom. Krátce zmínit kauzu šesti domů, ze kterých je vytvořena ta maketa. Ten původní příběh. Potom. Jako časová linka. Zmínit časovou linku. Je to takový archiv, nebo dokumentace té rodinné situace, jak se vyvíjela v posledních letech. Dva tisíce devět, dva tisíce deset. Ta výstava by tukapitolu měla uzavřít. Už na tom nebudu dál dělat. To tam být nemusí. Pak mě napadlo, že by tutiskovou zprávu mohla napsat moje matka. Že by to bylo takový maminkovský. Jak by to asi vypadalo. Asi by to bylo hodně emocionální. No a pak ještě. Někde doprostřed textu zmínku o tomrodu Baráčků. Pro mě o té vnitřní síle toho příjmení a té historii rodu, který žil v tom domě od začátku. Nevím přesně od kdy, ale hodně dlouho. Pak tady mám ještě starý poznámky. Troškuzase osobního. Psychologie. Jak utřídit věci a vzpomínky. Co otec? Žije nebo nežije. Co to pro mne znamená. A. Je to takový patetický. Sdělení. Jak se vyrovnat s odchodem člověka. Odchodem v uvozovkách. Blízkého člověka. S opuštěním domova. Domova v uvozovkách. Domu. Domu už nemusí být v uvozovkách. A opuštění původního jména. Pomlčka minulost. Dál. Pakještě k té časové lince. To už je pod to. Konkrétněji. Minulost vystihuje. Co to znamená mobiliář. Dávnou minulost zobrazuje text na zdi. Výčet věcí, pozůstalosti z domu Na ulici 74. Nedávnouminulost vykresluje video Situace. A teď bych to video stručně popsala. A pak video To se ti řekne ahoj spadá do předpřítomného času. Takže. Důležitý ještě poslední tři. Příběh domu čárka protějšítovárny a těch dalších podstatných baráků vztahujících se ke kauze čárka a poslední příběh Baráčků. Pochopení situace. Komplikované situace.

Daniela Baráčková

Centrum pro současné umění Praha, o. p. s. | www.fcca.cz | info@fcca.cz | CSU Praha: Zásady zpracování osobních údajů